Nieuw programma ‘Leisure for a better society’

Midden-Brabant ontwikkelen tot dé slimme, duurzame en mensgerichte economische topregio van Nederland. Dat is waar de regionale ontwikkelingsorganisatie Midpoint Brabant voor gaat.

Artikel van Gogh Homeland Experience

Uncover is een magazine van het domein Leisure & Events van Breda University of Applied Sciences (BUas). Het magazine biedt een platform om onderzoek en projecten te delen met het netwerk van de universiteit.

Living Lab krachtig tool bij oplossen maatschappelijke vraagstukken

Living labs, fieldlabs, innovatieve labs en ga zo maar door. De termen vliegen je om de oren. Maar wat zijn dit nu eigenlijk, wat is het nut en hoe zet je ze in? En hoe kan een living lab bijdragen aan ‘Leisure for a better Society’?

Exploring living labs

De termen living labs, fieldlabs, innovatieve labs en ga zo maar door vliegen je om de oren. Maar wat is het nu eigenlijk en hoe zet je het in? Deze en nog veel meer vragen gaan we onderzoeken tijdens het Exploring Living Labs Event.

Cross-over tussen Smart Leisure en Smart Mobility

De cross-over tussen smart Leisure en smart mobility is een feit! Vanuit de regionale leisure opgaves van het Midpoint Smart Leisure programma mogen wij deel uitmaken van het pakket smart mobility 2021 van Regio Hart van Brabant!

Smart Leisure webinar

Tijdens de landelijke CvA/JCI Hart van Brabant webinar werd er aan Joost Melis, Juriaan van Waalwijk en Lian Duif gevraagd waarom leisure in Midden-Brabant zo smart is.

Nieuwe voorzitter en bestuurslid LOF Brabant

Stichting Leisure Ontwikkel Fonds Noord-Brabant (Stichting LOF Brabant) heeft op 13 januari 2021 Maurice Horsten en Charles de Mooij mogen verwelkomen als voorzitter en bestuurslid.

House of leisure is living lab voor een (be)leefbaar Brabant

In een interview met Joost Melis, directeur van House of Leisure en programmamanager van Midpoint Brabant Smart Leisure, en Make it in Tilburg, verteld Joost meer over wat House of Leisure is.

Imagineering

Steeds vaker zetten organisaties imagineering in voor het ontwikkelen van hun organisatie en business. Maar wat is dit dan precies? Waarin zit het onderscheid met storytelling? En wat kun je er als onderneming in de leisure branche mee om structureel het verschil te maken?

Bestemming NL

Het NBTC heeft in Perspectief 2030, de nieuwe visie op toerisme, de ambitie beschreven dat iedere Nederlander in 2030 profijt heeft van toerisme. Toerisme dient hiervoor niet langer een doel op zich te zijn.