De horizon van Brabant transformeren
Midpoint Brabant, firma MVRDV en Stichting van Gogh Homeland hebben de krachten gebundeld om een betekenisvolle ervaring te creëren die het Nederlandse landschap viert van Vincent van Gogh 150 jaar geleden.
Midpoint Brabant, firma MVRDV en Stichting van Gogh Homeland hebben de krachten gebundeld om een betekenisvolle ervaring te creëren die het Nederlandse landschap viert van Vincent van Gogh 150 jaar geleden.
In hoeverre kan het gastvrijheidsdomein met de kennis en expertise op het gebied van storytelling en imaginering bijdragen aan degedragsverandering die nodig is voor de grote transities?
TILBURG – Ze werden met veel bombarie aangekondigd: zeven Van Gogh-torens tot 60 meter hoog in het Brabantse landschap. Het plan is nu om één hoofdattractie te maken: een enorme tuintoren.
Vincent van Gogh had een grote liefde voor het Brabantse landschap, zoals zichtbaar is in tal van zijn schilderijen. Het aantal overstromingen neemt toe en boeren, steden, industrie en natuurliefhebbers vechten om de beschikbare ruimte.
Na de eerste ontwikkelfase waarin het concept Van Gogh Homeland helemaal is uitgedacht en uitgewerkt, is het nu tijd voor de ontwerpfase. Mede dankzij Regio Deal kunnen we vervolgstappen zetten.
Je struikelt tegenwoordig over de uit het Engels geleende buzzwoorden zoals growth hacking, gamification en machine learning. Machtig interessant. Maar vaak evenzo vaag. Nog zo’n buzzwoord is living lab.
Recreatie & Toerisme is hét vakblad voor professionals. Voor een artikel zijn Joost Melis en Lian Duif geïnterviewd over ‘Leisure for a Better Society’ en het project Van Gogh Homeland Experience.
Drie Brabantse organisaties hebben een overeenkomst om samen te werken over de legacy van Van Gogh in Brabant. De ondertekenaars willen het economische, culturele van Brabant versterken met Vincent van Gogh als gids en inspirator.
Namens Midpoint Brabant hebben Fons Jurgens (voorzitter stuurgroep), Bas Kapitein (directeur) en Joost Melis (programmamanager Smart Leisure) op 4 oktober het strategisch programmaplan aangeboden.
Regionale ontwikkelingsmaatschappij Midpoint Brabant heeft voor de periode 2021-2024 ‘leisure’ weer gekozen tot één van haar speerpunten. Aan het programma hebben zich al meer dan 50 partijen verbonden.